ЗАТВЕРДЖУЮ: СХВАЛЕНО:

Завідувач КДНЗ №6 Протокол педагогічної ради

_________________ Г.І.Жигаліна КДНЗ №6

______________ 2018 р. від 31.08. 2018 р. № 1

РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ

КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ(ЯСЛА –САДОК) №6 «ЯБЛУЧКО»

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ РУБІЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК.

м. РУБІЖНЕ

РОЗДІЛ I.

Аналіз результатів освітньої та методичної роботи КДНЗ №6

за 2017 – 2018 навчальний рік.

1.1. Загальна характеристика.

Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №6 «Яблучко» управління освіти Рубіжанської міської ради розташований за адресою вул. Кутузова, 6, м. Рубіжне, Луганської області.

Дошкільний навчальний заклад діяв згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про дорожній рух»,

«Про охорону дитинства», «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», Концепції дошкільного виховання в Україні, Статутом КДНЗ №6 управління освіти Рубіжанської міської ради, «Колективною угодою між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом», Правилами внутрішнього розпорядку, Посадовими інструкціями, «Базовим компонентом дошкільної освіти» (нова редакція), Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

1.2. Склад вихованців

В цьому навчальному році рішенням виконавчого комітету Рубіжанської міської ради від15.08.2017 №454 «Про підготовку навчальних закладів управління освіти Рубіжанської міської ради Луганської області до нового 2017-2018 навчального року» та відповідно до наказу управління освіти Рубіжанської міської ради Луганської області від 18.08.2017 р. № 334 «Про відкриття спеціальної та інклюзивної груп на базі КДНЗ №6 та інклюзивних класів на базі ЗШ №3, КНВК «Школа – дитячий садок», з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами і з порушенням мовлення на отримання корекційну - відновлювальної допомоги в дошкільному закладі були відриті, одна спеціальна група для дітей з порушенням мовлення віком від 3-х до 6-ти років – група №3 та одна інклюзивна група для дітей з особливими освітніми потребами віком від 3-х до 6-ти років – група №4. Групи комплектувались переважно у серпні-вересні, на основі електронної черги у дошкільний навчальний заклад та направленнями управління освіти. У 2017-2018 навчальному році укомплектовано 6 вікових груп:

· 1 група для дітей раннього віку;

· 3 групи для дітей дошкільного віку загального розвитку;

· 1 група логопедична;

· 1 група інклюзивна

Цього року заклад відвідувало 107 дітей:

· Раннього віку – 16 дітей

· Дошкільного віку - 91 дітей.

Випущено до школи – 24 дитини.

За звітній період прийнято – 37 дітей.

Діти переселенців – 10

Контингент дітей соціально благополучний. Переважають діти з сімей робочих, службовців, непрацюючих

1.3. Кадрове забезпечення.

Навчально-виховний процес в дошкільному закладі забезпечували 34 працівника. Педагогів – 16 чол., в тому числі завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник, вчитель-логопед, асистент вихователя, 10 вихователів. З них 1 педагог має І категорію, 4 педагога - ІІ категорію, 1 педагог має звання «вихователь-методист». Медичних працівників – 2 (1 у відпустці по догляду за дитиною до 3х років), молодшого обслуговуючого персоналу – 18 чоловік. З вересня 2017 року в штатний розпис були введені 1 штатна одиниця вчителя-логопеда та асистента вихователя.

Педагоги мають: повну вищу освіту – 9 чол., базова вищу освіту – 1 чол., неповну вищу – 6 чол., у вищих навчальних закладах навчається – 4 чол.

Адміністрація створювала оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного:

В звітному періоді прийнято 4 особи:

2 вихователя;

1 вчитель-логопед;

1 помічник вихователя

Звільнено 2 особи – вихователі. Причини звільнення – зміна місця роботи.

Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ЗДО відзначалася стабільністю та позитивною результативністю.

1.4. Аналіз рівня кваліфікації педагогічних працівників:

I категорія – 1 чол. (7%);

II категорія – 4 чол. (25%);

спеціаліст – 2 чол. (14%);

мають педагогічне звання – 1 чол. (7%).

відповідають займаній посаді – 5 чол.(31%).

не атестовані – 4 чол. (25%) студенти вищих навчальних закладів.

Щороку згідно з графіком педагогічні працівники КДНЗ №6 проходили курси підвищення кваліфікації та підлягали атестації відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників (від 08.08.2013 № 1135). Таким чином, простежувалося поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Адміністрація створювала оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного.

У поточному році пройшли атестацію і підтвердили відповідність займаній посаді вихователі Крухмальова Лідія Іванівна, Шелестинська Наталія В’ячеславівна та підтвердила педагогічне звання «вихователь-методист» Бондаренко Світлана Іванівна. Педагоги підвищували свій професійний рівень займаючись самоосвітою: вивчали ті питання організації освітньо - виховного процесу, які викликали труднощі; ознайомлювалися з публікаціями у періодичних педагогічних виданнях. Підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників відбувалося за рахунок підвищення кваліфікації за підсумками атестації педагогів, здобуття другої вищої освіти за фахом, роботи з молодими спеціалістами та самоосвіти. Аналіз оцінювання умов діяльності дошкільного закладу доводить, що робота у цьому напрямку залишається пріоритетною і надалі.

1.5. Аналіз управлінської, методичної та організаційно-педагогічної роботи.

В дошкільному закладі розроблена Програма розвитку КДНЗ №6 на 2013 – 2018 роки (схвалено педагогічною радою КДНЗ №6 протокол від 29.08.2013р. № 1). Протягом року педагоги продовжували втілювати в життя завдання Програми розвитку, яка направлена на вдосконалення механізмів управління дошкільним навчальним закладом; виявлення та впровадження прогресивних ідей, новітніх методик, альтернативних технологій; підвищення рівня фізкультурно – оздоровчої роботи закладу; оптимізації роботи з батьками.

КДНЗ№6 працював над проблемою: «Забезпечення різнобічного розвитку особистості дитини, відповідно її природному потенціалу, набуття життєвого і соціального досвіду».

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та нормативно-правових актів МОН України, виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2016 -2017 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, з метою усунення недоліків, підвищення ефективності роботи, методична робота в дошкільному закладі була спрямована на розв’язання таких пріоритетних напрямів роботи, як то:

1. Формувати соціально-комунікативні навички старших дошкільників у процесі театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. 2. Зберегти та укріпити фізичне й психологічне здоров'я на основі новітніх здоров'язбережувальних технологій.

3. Формувати національні традиції у дітей дошкільного віку через краєзнавчу діяльність.

Для цього в дошкільному закладі були створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів: систематично проводилися психолого – педагогічні круглі столи, ділові ігри, тренінгові заняття щодо забезпечення системного підходу до охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, шляхом створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності з педагогами, дітьми і батьками. З вересня місяця 2017 року КДНЗ № 6 продовжує творчу співпрацю з лабораторією дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України за темою «Формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників у процесі театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі».

Свій досвід роботи з цієї теми КДНЗ готував презентувати в посібник «Театралізована діяльність – ефективний засіб формування соціально-комунікативних умінь у дітей старшого дошкільного віку».

Свій досвіт роботи з фізичного виховання підростаючого покоління представили на XIII Всеукраїнському конкурсі телевізійних спортивних програм «Світ спорту» і отримали сертифікат.

Прийняли участь в обласному конкурсі «О, спорт, ти – мир!», де зайняли почесне II місце за пропаганду ідей олімпізму, популяризацію та впровадження здорового способу життя, виховання патріотизму у громадян України.

В березні 2018 року дошкільний заклад приймав участь у IX Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2018» за презентацію досягнень інноваційних пошуків у реформуванні національної сфери освіти та науки.

В квітні прийняли участь у конкурсі «Школа здоров'я», який проводив Лисичанський педагогічний коледж за номінаціями «Соціальна реклама про здоровий спосіб життя» та розробка виховного заходу «В здоровому тілі – здоровий дух».

В квітні місяці прийняли участь у обласному конкурсі «Луганщина – наш спільний дім» в номінаціях «Перлини малої Батьківщини», «Луганщина олімпійська» та «Вибір молодості – здоров'я».

В квітні 2018 року наш дитячий садок приймає участь у Всеукраїнському дитячому конкурсі «Скажи: «Пластику –НІ! Зеленому майбутньому – ТАК!» та підготували 1 захід присвячений Міжнародному Дню Землі з акцентом на проблему пластикових забруднень (етап 1 «Долучайся!»). Цей конкурс довготривалий й буде продовжуватися протягом 2018 року.

З вересня 2017 по червень 2018 навчального року КДНЗ №6 всю педагогічну роботу колектив спрямував на оздоровлення дошкільнят і вів під девізом «Все для здоров’я, все про здоров’я». За цей період КДНЗ продовжував екологізацію розвивального середовища на території дошкільного закладу ( поповнювалися групові спортивні куточки новими та нестандартними обладнаннями, виготовленими власноруч батьками вихованців та педагогів). Підсумки цього конкурсу були підведені 1 червня до Дня захисту дітей, а переможцями стали групи №3, №2, №4.

Розроблялися фізкультурно-оздоровчі заходи у всіх вікових груп з метою формування потреб зміцнення та збереження здоров’я дошкільнят. Так кожна вікова група самостійно вибрали той напрям роботи по оздоровленню, який педагоги вважали доцільним. Так самі наймолодші (група раннього віку №2, вихователь Шевченко Н.Г.) займалися дихальними вправами з малюками; друга молодша група №4 (вихователі Кулініч І.М., Бормінова І.І.) для оздоровчої роботи обрали пластичний балет; середня група №1 (вихователь Шелестинська Н.В.) протягом року займалися оволодінням техніки гри в футбол; логопедична група №3 (вихователь Гололобова О.А., Бондаренко С.І.) проводили ранкові гімнастики на фітболах; старша група №6 (вихователі Крухмальова Л.І., Тітова І.В.) оволодівали технікою катання на самокатах; старша група №5 (вихователь Черепівська О.О.) займалися піскотерапією. Проводився традиційний туристичний похід в листвяний ліс до озера Пісочне разом з учнями початкової школи №4. Підсумком стало спортивне свята: «Перші кроки – Малі олімпійські ігри» де була представлена презентація роботи дошкільного закладу з питання фізичного виховання дошкільників).

В КДНЗ № 6 виконувалася як інваріантна так і варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти. В дошкільному закладі працював шашковий гурток під назвою «Шахово-шашковий всеобуч» для дітей старших груп (керівник гуртка – Кулініч І.М., вихователь) та продовжував свою роботу театральний гурток «Ми – актори» під керівництвом Бондаренко С.І., вихователя-методиста. Силами старшої групи №5 «Сонечко» були підготовлені до показу театралізовані вистави за мотивами українських народних казок «Солом'яний бичок» та «Івасик – Телесик».

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступали патріотичне, громадське виховання. Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого стало ставлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу. В КДНЗ № 6 з дітьми, педагогами та батьками, проводилися заходи, спрямовані на розвиток патріотизму – любові до свого народу, до України, а саме: участь у міських виставках «Диво писанки», «Калейдоскоп педагогічних ідей з патріотичного та екологічного виховання» (де був представлений дидактичний та наочний матеріал стосовно даного питання) та педагогічні читання для педагогів «Духовно-патріотичне виховання дітей крізь призму педагогічної спадщини минулого». В дошкільному закладі проводилися такі заходи: конкурс на кращий етнографічний куточок для вихованці (як він поповнювався відповідно сезонності та тематичних циклів). Проводилися спортивні розваги «Козацькому роду нема переводу», «Мій рідний край, моя земля», трудові десанти «Хай кращим стане наш садок», акція «Голуб миру», тематичні дні «День українського козацтва. День захисника України», тиждень української родини, День української писемності та мови, День гідності та свободи, День соборності України, День вишиванки. Запланований туристичний похід з батьками «Мандруємо рідним краєм» до Дня захисту дітей. Українська мова є національною мовою українського народу. Головною метою розвитку національної свідомості дітей ми вважали передачу підростаючому поколінню, засобами мови, суспільного досвіду, багатства духовної культури народу, його національну ментальність, своєрідний світогляд і на цих засадах – формували риси громадянина України.

Ми визначали для себе роботу з дошкільниками у двох напрямках – залучення дітей до української національної культури, традицій, звичаїв українського народу та розвиток українського мовлення. В закладі проводяться Тижні української мови, національні свята, розваги, дні української народної казки. В групах оформлені етнографічні куточки.

На нашу думку, дитина може оволодіти мовою лише за умови її систематичного вивчення, тому навчання дітей української мови ми починали з раннього віку. Діти щодня частково розмовляли українською мовою, а один день на тиждень у нашому дошкільному закладі – день спілкування українською мовою для всіх учасників навчально-виховного процесу.

Ми намагалися формувати основи культури мовлення, навички правильної розмовної мови не тільки у дітей, а й у педагогів. Для педагогів працював гурток «Поетична свічка» (керівник Шелестинська Н.В.). Мовлення вихователя є взірцем для дітей, тому він не має права говорити недбало, невиразно. Кожне вимовлене педагогом слово малята сприймають як зразок для наслідування, негайно його повторюють використовують в активному мовленні.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2017 – 2018 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять, тренінги тощо) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності. Програмне та психолого - методичне забезпечення педагогічного процесу відповідало меті і пріоритетним завданням діяльності закладу. Методична та науково-теоретична робота базувалася на досягненнях науки, перспективного педагогічного досвіду кращих педагогів і була спрямована на підвищення компетентності та професійній майстерності кожного педагога. В цілому зміст методичної роботи в дошкільному закладі спрямований на створення відповідних умов для роботи за Базовим компонентом дошкільної освіти та опрацюванням програми «Українське дошкілля». З метою вдосконалення навчально-виховного процесу педагогічний колектив використовував альтернативні методики і технології та парціональні програми, а саме:: «Грайлик» (програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (автор Березіна О.М., Гніровська О.З., Линчік Т.А.), «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (автор Лохвицька Л.В.), «Цікаві шашки» програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку в шашки (авт.. Семизорова В.В., Романюк О.В., Дульська Г.П.); гуманістична концепція виховання В.Сухомлинського; технологія музичного виховання за системою К.Орфа; елементи технології розвитку творчої особистості (ТРВЗ); складання описових розповідей за картками-схемами К.Крутій.

Дошкільний заклад у 2017-2018 році продовжував навчально-виховний процес за блочно-тематичним плануванням. Перспективні плани складено за блочно-тематичною технологією, які базувалися на принципах інтегрованого підходу до організації життєдіяльності дітей, змістової цілісності, системності, послідовності, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Програмний зміст розподілений на тематичні блоки (одна-дві теми на місяць) з вересня до травня. Кожна тема проходить крізь чотири сфери життєдіяльності («Люди», «Природа», «Культура», «Я Сам») та сім ліній розвитку (фізичний, пізнавальний, мовленнєвий, соціально-моральний емоційно-ціннісний, художньо-естетичний, креативний).

Таким чином, планування освітнього процесу за блочно-тематичним принципом забезпечував цілісний підхід до виконання Базової програми, є простором для широкого використання інноваційних технологій. Календарні плани – конкретніша форма планування освітньої роботи з дітьми за наявності перспективної сітки. Вони розроблялися на тиждень або місяць також за лініями розвитку і сферами життєдіяльності. Перевагою блочно-тематичного планування є інтегрована побудова занять, яка дала дітям можливість реалізувати свої творчі здібності, сприяти розвитку комунікативних умінь, пізнавального інтересу, оскільки будь-яка тема потребувала активізації життєвого досвіду. Заняття інтегрованого характеру допомагали формувати в дошкільнят цілісну картину світу, оскільки предмети і явища розглядалися з багатьох взаємопов’язаних між собою сторін. Такі заняття дуже результативні, а зміна видів діяльності дала змогу занурити кожну дитину в спільний, активний процес пізнання дійсності. Це допомагало педагогам дібрати найефективніші методи та прийоми взаємодії з вихованцями протягом дня, дало можливість проявити творчість у роботі з ними. Завдяки інтеграції можна скоротити кількість занять, вивільнивши тим самим час для ігрової діяльності. Робота з дошкільниками в КДНЗ організована так, що протягом дня оптимально поєднувалися всі види діяльності: пізнавальна, ігрова, комунікативна, художньо-естетична, трудова. Педагоги систематично відвідували методичні об’єднання міста різних категорій з наступним обговоренням на педрадах. 100% педагогів брали участь в засіданнях педагогічних рад дошкільного закладу. На засіданнях педагогічних рад обговорюються наступні проблеми:

- про аналіз результатів освітньої та методичної роботи за минулий навчальний рік та пріоритетні завдання педагогічного колективу на 2017 – 2018 навчальний рік;

- про формування здорового способу життя, екологічної культури, моральних і фізичних якостей відповідно до Базового компонента;

- про формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників у процесі театралізованої діяльності;

- про підсумки роботи та обговорення шляхів її поліпшення і вибір пріоритетних напрямків на наступний навчальний рік.

Робота педагогічних рад проводилася на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи.

Результативно та з високим рівнем зацікавленості пройшли семінари, семінари-практикуми та брейн - ринг: «Україна – моя Батьківщина», «Курс на здоров’я зберігаючи технології», «Пізнавальна казка як засіб ознайомлення дошкільників з елементарними економічними знаннями».

Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. Також проведені тренінги «Активізація пізнавальної активності дітей» (театральний), «Економічна освіта дошкільників» (економічний) та «Використання дидактичного матеріалу на занятті та в повсякденному житті» (психолого-педагогічний) підвищували ефективність діяльності колективу.

В 2017-2018 навчальному році в дошкільному закладі проводяться:

тематичні дні:

- День знань;

- День дошкілля;

- Всесвітній день туризму;

- День здорового харчування;

- День Святого Миколая;

- Екологічний квест «Скажи: «Пластику – Ні! Зеленому майбутньому – Так!»;

- День пам'яті та примирення.

Тематичні тижні:

- тиждень спорту;

- тиждень безпеки життєдіяльності;

- тиждень екологічної культури;

- тиждень правової освіти тричі на рік;

- тиждень безпеки дитини;

- місячник «Увага! Діти на дорозі!»;

- тиждень казок «Добро завжди перемагає».

Виставки дитячих робіт та виробів з різного матеріалу:

- «Увага! Діти на дорозі!»;

- «Великодній моріжок»;

- «Зимова казка» або «Замість ялиночки зимовий букет»;

1.6.Аналіз результатів освітнього процесу.

Освітні програми направлені на індивідуальний підхід, роботу з кожним окремим вихованцем, тому взаємно корисним для педагогів і для батьків було продовження оформлення «Табелів успіху» (відображення рівня розвитку, особистих якостей, уявлень та вмінь, творчих можливостей та здібностей дитини) для вихованців старшої групи №5 «Сонечко». Моніторинг знань кожного вихованця і групи дітей у цілому дав змогу отримати реальні уявлення про позитивні і негативні сторони організації педагогічного процесу в групі і за потреби відкоригувати його. Діагностування дітей старшої групи показало, що діти правильно тримали олівець при малюванні, вміли зафарбовувати та штрихувати предмети, не виходячи за контури малюнка; мали навики писати в обмеженій клітині в зошиті; здібні повторювати нескладні малюнки, візерунки, хвилясті лінії тощо. Але 5% дітей все ж таки робили помилки при написанні графічних букв. Тестування дітей з розділу «Грамота» виявило, що 80% дошкільнят мали середній рівень. Це означало, що дитина має достатній словарний запас, але плуталася в утворенні словникових форм; не завжди здатна розрізнити іменники та назвати дії предметів, підібрати антоніми та синоніми. Діти не завжди виділяли із слова звук, плуталися в класифікації та розподілі слова на склади. Моніторинг знань показав, що10% дітей плуталися в порівнянні різних предметів по довжині, ширині та висоті. Педагогічне діагностування та моніторинг знань дітей за всіма лініями розвитку проводився два рази на рік згідно вимог Базового компоненту (нова редакція) та програм «Українське дошкілля». Дані наведені в графіках свідчать про те, що протягом року загальний рівень компетентності дітей постійно зростав. На кінець року високий та достатній рівень компетентності мали більшість дітей. Головною метою роботи колективу дошкільного закладу було виховання дитини здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.

Практичний психолог протягом року вивчав готовність дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання. В травні 2018 року, з метою вивчення стану готовності дітей до майбутнього навчання в школі, практичним психологом було обстежено 24 дитини. На основі використання загальноприйнятого тесту на визначення рівня шкільної готовності за методикою Керна - Ірасика були отримані наступні результати:

- високий рівень - 43% діагностованих у кількості 11 дітей;

- середній рівень - 57%, діагностованих у кількості 13 дітей.

Таким чином діти старшої групи ДНЗ переважно готові до майбутнього навчання в школі, що підтверджують результати психологічної діагностики.

Результати контрольно-діагностичного обстеження показали успішне засвоєння освітніх завдань в групах №3 (вихователі Бондаренко С.І., Гололобова О.А.), №4 (вихователі Кулініч І.М., Бормінова І.І.), №5 (вихователь Черепівська О.О.), №2 (вихователі Шевченко Н.Г., Струкова Є.А.). Під час обстеження виявлено, що діти проявляли інтерес до навчання, майже всі легко йшли на контакт, комунікабельні, легко вступали у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почували себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Це виражалося у серйозному ставленні до школи взагалі й до навчальної діяльності, та вчителя, зокрема. Діти-випускники мали добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мали достатній рівень саморегуляції й самостійності, уміли слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Основною причиною неуспішності дітей було нерегулярне відвідування ними ДНЗ. Вихователям і практичному психологу рекомендовано продовжувати проводити роз’яснювальні бесіди з батьками, щодо підготовки дітей до школи (консультації, лекції, дискусії, тренінгові заняття, тощо).

1.7. Аналіз стану захворюваності дітей за результатами поглибленого медичного огляду.

Аналіз захворюваності серед дітей показав, що у структурі захворюваності дітей дошкільного віку ЗДО перше місце посідають ГРВІ – 108 випадків. За звітний період був один випадок бронхіту, пневмонії та два випадки ОКЗ, відсутні дитячі інфекції. В порівнянні з минулим роком загальна захворюваність знизилась на 37 випадків, що складає 34%, ГРВІ – на 17 випадків, що складає 15 %.

Проводилась роз’яснювальна робота з батьками з профілактики

захворювань, щеплення дітей. Здійснювалось загартування вихованців, чітке

дотримання режиму, при проведенні занять з фізичного виховання

ураховувались групи фізичного розвитку дітей.

В цьому році в дошкільному закладі не було проведено поглиблений

медичний огляд дітей у зв’язку з реформами у сфері медичного

обслуговування населення. Діти старших груп разом з батьками були

направлені старшою медичною сестрою на прийом до лікаря – педіатра, який

визначав у яких спеціалістів треба пройти поглиблений медичний огляд.

По фізкультурних групах розподіл проведено таким чином:

ü Основна група з фізкультури – 94%

ü Підготовча група з фізкультури - 5%

ü Спеціальна група з фізкультури – 1%

На диспансерному обліку за захворюваннями перебувало : 17 дітей.

Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят. Її рівень досить значний.

В КДНЗ створені всі умови для забезпечення безпеки вихованців і працівників. Територія огороджена парканом, в групових приміщеннях, коридорах є плани евакуації, призначені відповідальні за безпеку життєдіяльності дітей. В зимовий час прибирався сніг, бурульки. Кожен день проводився огляд конструкцій на ігрових майданчиках щодо травмо небезпечності. Відповідно вимогам законодавства для працівників проводилися потрібні інструктажі з охорони праці, а для вихованців вихователі систематично проводили заняття з безпеки життєдіяльності, ігри, спрямовані на виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та життя. В кожній віковій групі, з метою попередження дорожньо-транспортного, побутового травматизму в куточках для батьків розміщувалася інформація про дитячі захворювання, статті про безпечне поводження дітей у побуті,інше.

У 2017 – 2018 навчальному році нещасних випадків під час навчально-виховного процесу не було, а травм невиробничого характеру – 4 випадки Причинами побутових травм стала особиста необачність дітей. Треба звернути увагу батьків на належний догляд дітей в домашніх умовах, а вихователям постійно проводити профілактичні заходи для дошкільнят з безпеки життєдіяльності.

1.8. Аналіз результатів взаємодії з сім’єю та громадськістю.

Головним пріоритетом залишається співпраця з родиною: гуманізація стосунків між членами родини й працівниками дошкільного закладу, активне залучення сім’ї до навчально-виховного процесу. Співпраця з батьками ведеться за різними напрямами: анкетування і опитування на початку та в по закінченню навчального року, спільна робота з дітьми та вихователями, заняття за участю батьків, участь у виставках сімейних творчих робіт.

З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у ЗДО прийнято такі форми самоуправління:

- профспілковий комітет;

- педагогічна рада;

- загальні збори батьків та членів трудового колективу.

У закладі була спланована та реалізувалася робота з батьками щодо підвищення їх педагогічних знань, озброєння методами навчання та виховання дітей у сім’ї. Працював клуб «Співдружність» та випускалася газета «Дошколярик» для батьків, де висвітлювалися різні питання з виховання та навчання дітей.

Організація роботи зі зверненнями громадян є важливою складовою управління закладом. Упродовж навчального періоду звернень письмових не надходило. Головними питаннями, порушеними під час бесід, були працевлаштування та оформлення дитини до ЗДО.

Організація морального та матеріального заохочення працівників, які сумлінно виконували свої обов’язки, працювали творчо, були невід’ємною складовою успішного управління закладом. Кращі працівники були відзначені грамотами управління освіти, виконавчого комітету та преміями. Організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування відкритості та прозорості відбувалась через раду ЗДО, загальні батьківські збори.

Співпраця з батьками ведеться за різними напрямами: анкетування і опитування на початку та в по закінченню навчального року, спільна робота з дітьми та вихователями, заняття за участю батьків, участь у виставках сімейних творчих робіт.

Педагогічний колектив сприяв підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, використовуючи такі форми взаємодії закладу та родини: батьківські збори, консультації спеціалістів закладу (завідувача, практичного психолога, медичної сестри).

Використовуються наочно-інформаційні методи, такі, як батьківські куточки, інформаційні стенди для батьків, тематичні газети («Обережно – вогонь!», «Правила дорожнього руху» та ін.), запрошення, оголошення, вітання.

При вступі дитини до дошкільного навчального закладу укладалися угоди між закладом та батьками. Завідувач знайомив батьків зі Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, з режимом роботи, вимогами Базового компонента дошкільної освіти, порядком та термінами здійснення розрахунків за перебування дитини в дошкільному закладі, умовами утримання дітей та традиціями закладу.

В дошкільному закладі велась робота з накопичування, систематизації кращого сімейного досвіду виховання, який розповсюджувався у вигляді тематичних фотовиставок та обговорень у клубі «Співдружність». В цьому навчальному році ми отримали Диплом Лауреата Всеукраїнського фестивалю – огляду кращого досвіду з організації просвіти батьків вихованців дошкільних навчальних закладів, навчально – виховних комплексів

« Джерело батьківських знань».

ПІДСУМКОВИЙ ЛИСТ АНКЕТУВАННЯ БАТЬКІВ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ 2017-2018 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Всього – 80 анкет

Заповнено – 60 анкети

1. так – 100% ні – 0%;

2. так – 100% ні – 0%;

3. із задоволенням відвідують садок – 86,7%;

- не дуже охоче – 5%;

- мало відвідує через хворобу – 5%;

- не люблять ходити – 3,3%

4. достатньо інформації – 98,4%,

- не отримують інформації – 1,6%;

5. що запам’яталось:

- всі свята – 76,4%;

- нічого – 22%;

- роботи дітей – 1,6%

6. які форми роботи з сім’єю Вам здалися найцікавішими?

А) батьківські збори – 66%

Б) консультації – 50 %

В) анкетування – 35%

Г) відкриті заняття – 2%

Д) виставки – 2о%

Є) конкурси – 3%

Ж) наочна інформація – 33%

З) масові заходи – 50,5%

В кінці навчального року провели анкетування батьків «Виявлення рівня батьківської задоволеності від співпраці родини і дитячого садка» та отримали такі результати: всі батьки (86,7%) зазначають, що діти і з задоволення відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батьки (100%) задоволені педагогами, які працюють з дітьми і їхнім ставленням до дітей; 100% членів сімей вихованців і з задоволенням та інтересом спілкуються з педагогами ДНЗ і отримують від них докладну інформацію про життя дитини в дитячому садку; умови, створені для розвитку навчання та виховання дітей; З 92% опитаних батьків відзначили високий рівень роботи дитячого закладу й задоволені роботою педагогічного колективу.

Також були проведені анкетування за такими темами: «Які ви батьки?», «Актуальність проблеми безпеки життєдіяльності вашої дитини».

1.9. Аналіз результатів роботи з ЗОШ №4.

Дитячий садок працював в тісному зв’язку з ЗОШ №4. Протягом року майбутні учні – діти старшої групи ознайомлювалися зі школою, були присутніми на урочистій лінійці 1 вересня. Учні та вчителі залучалися до участі у традиційних святах дитячого садка. У січні відбувся міській семінар-практикум «Розвиваємо у дітей життєво важливі компетентності XXI століття» (формування мовленнєво-комунікативних компетентностей у дошкільників і молодших школярів) для вихователів-методистів ДНЗ, заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗНЗ, вчителів початкових класів ЗНЗ, в якому прийняла активну участь вихователь-методист дошкільного закладу Бондаренко С.І. Співпраця вихователів та вчителів продовжилася на міській ярмарці педагогічних ідей та брейн - рингу: «Україна – моя Батьківщина». Такі заходи сприяли позитивній роботі дошкільного закладу та школи.

1.10. Аналіз результатів адміністративно-господарчої діяльності.

Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантував місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягало в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи були найскладнішими у роботі керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

Фінансово – господарська діяльність закладу здійснювалася згідно з кошторисом, сформованим міською радою. Фінансові асигнування на 2017-2018 рік заплановано лише на захищені статті.

При підготовці до нового навчального року 2018-2019 р. в дошкільному закладі проведено косметичний ремонт: харчоблоку, стель коридорів, групи раннього віку №2, групи №5, групи №1 та №4. Відбулася заміна шпалер в групової кімнати та прийомної групи №3, часткова заміна шпалер в груповій кімнаті №6, ремонт цоколя споруди та його пофарбування. Оновленим став медичний кабінет, де відбулася заміна шпалер, фарбування стін, на підлозі була покладена керамічна плитка. Ремонт відбувся в кабінеті логопеда з заміною шпалер та фарбуванням вікна.

Рубіжанською міською радою виділені бюджетні кошти на придбання в цьому році миючих засобів та хлорантоїну на 27 699,33 грн., управлінням освіти були виділені кошти на придбання обладнання для інклюзивної групи конструктор (м’які модулі) на суму 15000 грн. На благодійні внески від батьків та спонсорів було придбано: водонагрівач Round (1940 грн.), набір меблів «Лікарня» (2000 грн.), тент 3 шт. (210 грн.), полиця настінна 2 шт. (500 грн.), полка підлогова (60 грн.), серветниці 24 шт. (120 грн.), чашки 20 шт. (300 грн.), автоматичний вимикач 6 шт. (295, 80 грн.).

Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.

1.11. Завдання на новий 2018 -2019 навчальний рік.

Таким чином, аналіз роботи ДНЗ за навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об'єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи с кадрами та досягнення дітей. Річний план за 2017-2018 навчальний рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей, так методична робота виконана на 97%, а решта 3 % невиконаних заходів - це не проведені в повному обсягу засідання факультативів для педагогів в «Школі творчої особистості», саме робота гуртків «Щоб серце відгукнулося на красу» ( Кулініч І.М.),»Поетична свічка» (Шелестинська Н.В.), «Музична скринька» (Шетілова В.О.). Але треба відзначити, що бонусом можна вважати заходи, які не були включені до річного плану (обласні конкурси,тренінги, виставки тощо), що склало 5% незапланованих заходів навчального закладу.

Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу, тому в новому 2018 – 2019 навчальному році вважаємо за доцільне продовжити працювати над проблемою:

«Забезпечення різнобічного розвитку особистості дитини, відповідно її природному потенціалу, набуття життєвого і соціального досвіду» та поставити наступні завдання:

1. Пошук форм та методів, спрямованих на формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників через театралізовану діяльність та самостійного сприймання творів художньої літератури.

2. Екологічне виховання: стимулювання допитливості та інтересу до пізнання природи; формування постійної потреби у зміцненні і збереженні власного здоров'я..

3. Особистий розвиток дитини через ігрову діяльність в дошкільному закладі.

РОЗДІЛ 2

МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ

2.1.Педагогічні ради

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітка
Робота творчих груп педагогів Тема: «Взаємодія педагогічного колективу та батьків вихованців щодо створення позитивного іміджу дошкільного навчального закладу на новий навчальний рік в умовах освітньої реформи «Нова українська школа». 1. Створення позитивного іміджу дошкільного навчального закладу – необхідна умова функціонування сучасного дитячого садка. 2. Моделювання комфортного предметно-розвивального середовища в ДНЗ. (результати самоаналізу). Захист проектів з організації предметно-розвивального середовища в ДНЗ (результати самоаналізу). 3. Творча педагогічна діяльність в умовах сучасного дошкільного навчального закладу: - інформаційна скарбничка «Як запалити іскорки творчості»; - «Творчий портрет вихователя ДНЗ». 4. Результати соціологічного опитування батьків щодо оцінки функціонування ДНЗ; результати вивчення особливостей сприйняття вихователями ДНЗ груп, у яких вони працюють. серпень завідувач вихователь-методист, вихователі всіх вікових груп вихователь-методист практичний психолог, вихователь-методист
Ділова гра педагогів Тема: «Організація театралізованої діяльності дітей дошкільного віку для розвитку соціально-комунікативних навичок і виховання морально-естетичних почуттів». 1. Організація театралізованої діяльності дітей дошкільного віку для розвитку креативних здібностей та виховання морально-естетичних почуттів». 2. Формування естетичної культури у дитини в процесі театралізовано-ігрової діяльності та активізація дошкільників засобами театралізованої педагогики. 3.Творча гра «У королівстві Театралізованої гри». 4.Результати діагностування педагогів та дітей з теми «Театралізована діяльність у ДНЗ». 5. Підсумки тематичного вивчення «Стан організації театралізованої діяльності» листопад завідувач Шелестинська Н.В. вихователь-методист практичний психолог вихователь-методист
Науково-педагогічна рада Тема: «Дитинство починається з ігри». 1. Забезпечено дитині право на гру. 2. Іграшка в центрі уваги педагогічної спільноти. 3.Роль дорослого в дитячій грі. 4. Ігри з ляльками – «моральними путівниками» 5.Організація ігрової діяльності дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку 6. Нетрадиційне ігрове обладнання на майданчиках. лютий Струкова Є.А. Бормінова І.І. Черепівська О.О. Кулініч І.М. Гололобова О.А. Тітова І.В.
Психолого-педагогічна Гра- Подорож «Космічні пригоди» Тема: «Аналіз якості та результативності організації освітньої діяльності колективу ДНЗ у 2018 -2019 навчальному році» 1. Аналіз та обговорення роботи педагогічного колективу ДНЗ у 2018 – 2019 навчальному році. Переваги та недоліки. 2. Результати моніторингу аналізу якості та результативності освітньої діяльності колективу ДНЗ 2 2018-2019 навчальному році. 2.1. Звіт вихователя-методиста. 2.2. Звіт старшої медичної сестри. 2.3. Звіт практичного психолога. 3. Обговорення та схвалення проекту плану літньої оздоровчої компанії. 4. Очікування педагогів щодо пріоритетних завдань на наступний навчальний рік. травень завідувач вихователь-методист практичний психолог вихователь-методист старша медична сестра практичний психолог вихователь-методист завідувач

2.2. Підвищення професійної майстерності

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Тренінг для педагогів «У пошуках внутрішнього вогню» вересень практичний психолог
Групова консультація «Логопедичні ігри для дітей із ЗНМ». вересень вихователь-методист
Консультація «Особистісний розвиток дітей у творчих іграх» вересень вихователь-методист
Кктивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» вересень вихователі груп
Міський семінар - практикум «Патріотизм починається з колиски». жовтень вихователь-методист вихователі всіх вікових груп музичний керівник
Майстер - клас Бізіборд для дітей дошкільного віку жовтень вихователь-методист, вихователі
Колективний перегляд театралізованої діяльності «У казки ми граємо, мову розвиваємо» (театралізована діяльність на основі літературних творів) жовтень, грудень, березень музичний керівник, вихователі всіх вікових груп
Наставництво Заняття у «Школі молодого спеціаліста»: «Як Вам працюється в нашому дошкільному закладі» жовтень вихователь-методист
Педагогічна година «Казкові пригоди, що вчать співчуття до людей і природи» жовтень вихователь-методист
Когнітивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» жовтень вихователі груп
Фізкультурний тренінг «Фізкультурно-оздоровча робота: втілюємо комплексний підхід» листопад вихователь-методист
Консультація «Степ – аеробіка ( інновації у здоровязбережувальних технологіях) листопад вихователь-методист
Консультація « Дошкільник і книжка: щоб знайомство було вдалим» листопад вихователь-методист
Індивідуальна консультація « Як створити позитивний мікроклімат у різновіковій групі» листопад вихователь-методист
Наставництво Заняття у «Школі молодого спеціаліста»: «Як зробити заняття ефективним» листопад вихователь-методист
Когнітивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» листопад вихователі груп
Консультація «Читати – це модно! З досвіду популяризації книжки в дитсадку. грудень вихователь-методист
Педагогічна лабораторія «Експериментально-дослідницька діяльність у природі: уточнюємо поняття, актуалізуємо завдання»» грудень вихователь-методист
Кктивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» грудень вихователі груп
Наставництво Взаємовідвідування занять та режимних моментів з подальшим обговоренням. протягом року вихователь-методист
Колективний перегляд заняття «Рідні, знайомі, чужі» (успішна соціалізація). грудень вихователі всіх вікових груп
Консультація «Готуємося до екскурсії» січень вихователь-методист
Колективний перегляд музичних занять Музично-мовленнєвий розвиток дошкільників за допомогою творчих ігор. січень музичний керівник
Когнітивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» січень вихователі груп
Педагогічне читання «Як мотивувати дітей до пізнання природи» лютий вихователь-методист
Когнітивний перегляд сюжетної гри «Забезпечмо дитині право на гру» лютий вихователі груп
Консультація «STREAM – освіта: математичне дослідження» березень вихователь-методист
Інтелектуальна гра Брейн - ринг «Природа – друг, коли ти її добре знаєш». березень вихователі всіх вікових груп
Консультація «Профілактично – оздоровча робота в дошкільному закладі». квітень вихователь-методист
Модеративний семінар «Граємо з дітьми залюбки» квітень вихователь-методист
Педагогічне читання «Лідерство – риса активних. Як і навіщо плекати лідерів змалку». квітень вихователь-методист
Індивідуальна консультація «Музичні заняття влітку». травень вихователь-методист
Наставництво Індивідуальні консультації за потребою молодих педагогів. протягом року вихователь-методист

2.3. Удосконалення професійної творчості.

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Майстер - клас Факультатив «Школа творчої особистості». Гурткова робота «Калейдоскоп педагогічних ідей» вересень, вихователі всіх вікових груп
Гурткова робота Факультатив «Школа творчої особистості». Гурток для вихователів «Музична скринька» жовтень Шетілова В.О.
Гурткова робота Засідання в клубі «Поетична свічка» по ознайомленню з людьми, які прославили нашу країну (художники, письменники, винахідники, вчені, мандрівники, лікарі, спортсмени). листопад Шелестинська Н.В.
Майстер - клас Факультатив «Школа творчої особистості». Гурткова робота «Калейдоскоп педагогічних ідей» грудень вихователі всіх вікових груп
Гурткова робота Факультатив «Школа творчої особистості». Гурток для вихователів «Музична скринька» січень Шетілова В.О.
Гурткова робота Факультатив «Школа творчої особистості». Засідання в клубі «Поетична свічка» по ознайомленню з людьми, які прославили нашу країну (художники, письменники, винахідники, вчені, мандрівники, лікарі, спортсмени). лютий Шелестинська Н.В.
Майстер - клас Факультатив «Школа творчої особистості». Гурткова робота «Калейдоскоп педагогічних ідей» березень вихователі всіх вікових груп
Гурткова робота Факультатив «Школа творчої особистості». Гурток для вихователів «Музична скринька» Шетілова В.О.
Гурткова робота Засідання в клубі «Поетична свічка» по ознайомленню з людьми, які прославили нашу країну (художники, письменники, винахідники, вчені, мандрівники, лікарі, спортсмени). травень Шелестинська Н.В.

2.4. Самоосвіта

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Консультація Самоосвіта педагогічних працівників вересень вихователь-методист
Співбесіда Визначитись кожному вихователю з темою по самоосвіті та пріоритетним напрямком роботи на поточний навчальний рік вересень вихователі всіх вікових груп
Індивідуальна робота Вивчення кращого досвіду роботи педагогів – дошкільників України, області, міста постійно вихователі всіх вікових груп
Узагальнення досвіду З метою надання методичної допомоги систематично здійснювати контроль за самоосвітою педагогів постійно вихователь-методист
Індивідуальна робота Вивчення нормативних документів МОН України протягом року вихователі всіх вікових груп
Виставка З метою підвищення ефективності самоосвіти оновлювати і поповнювати фонд довідкової і методичної літератури протягом року вихователь-методист
Співбесіда з колегами Робота над індивідуальними темами самоосвіти (за індивідуальними планами самоосвіти) протягом року вихователі
Творчий звіт Співбесіда з педагогом з питань самоосвіти, виступи на педрадах педагога, який атестуються. лютий Гололобова О.А.
Професійні конкурси Підсумки та аналіз роботи вихователів по самоосвіті травень вихователь-методист

2.5. Атестація, курсове підвищення кваліфікації педагогічних працівників, участь у методичній роботі міста, району, області.

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Співбесіда Підготувати наказ про проведення чергової атестації педагога: Гололобової О.А. вересень завідувач
Денна форма навчання З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів направити на курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО педагогів: Шетілову В.О., Черепівську О.О. згідно плану завідувач
Колективні перегляди Зобов`язати педагогів відвідувати методичні об`єднання, заходи Декади педагогічної творчості педагогів, міські педагогічні виставки та методичні форми роботи в дошкільному закладі. протягом року завідувач, вихователь-методист
Доповідь Звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки січень вихователі
Виставка Знайомство з новинками науково - методичної літератури, періодичними виданнями через виставки «Новинки літератури». протягом року вихователь-методист
Консультація-огляд Огляд періодичних фахових видань, як чинника методичного забезпечення освітнього процесу. протягом року вихователь-методист
Індивідуальна робота Створити умови для виконання курсових завдань педагогами ДНЗ. протягом року завідувач
Наказ Підготувати наказ за результатами атестації березень завідувач
Наказ Атестація педагога: Гололобової О.А. березень завідувач, вихователь-методист
Методичне об’єднання 1. Шевченко Н.Г. 2. Струкова Є.А. (для вихователів груп раннього віку) двічі на рік КДНЗ №
Методичне об’єднання 1. Черепівська О.О. (для вихователів других молодших груп) двічі на рік КДНЗ №
Методичне об’єднання 1. Шовкопляс О.П. 2. Кулініч І.М. 3. Бормінова І.І. (для вихователів інклюзівних, середніх груп) двічі на рік КДНЗ №
Методичне об'єднання 1. Гололобова О.А. 2. Бондаренко С.І. (для вихователів логопедичних груп) Двічі на рік КДНЗ №
Методичне об’єднання 1.Шелестинська Н.В. 2.Крухмальова Л.І. 3. Титова І.В. (для вихователів старших груп) Двічі на рік КДНЗ №
Методичне об’єднання 1. Тавадян М.Р. (для практичних психологів). протягом року КДНЗ №
Методичне об’єднання 1. Савельєва Н.В. (для вчителів логопедів). протягом року КДНЗ №
Методичне об’єднання 1. Жигаліна Г.І.2. Бондаренко С.І. (для завідувачів та вихователів-методистів). протягом року КДНЗ №

2.6. Моніторингові дослідження, діагностика.

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Протокол Самоаналіз стану предметно-розвивального середовища групи. (до педради). вересень вихователь-методист
Діаграми Діагностика знань дітей дошкільного віку з різних розділів програми на початок та кінець навчального року. вересень, травень вихователі всіх вікових груп
Моніторинг Опанування знанями дітей дошкільного віку з різних розділів програми на початок та кінець навчального року. вересень, травень вихователь-методист
Діагностування Театралізована діяльність у ДНЗ (для педагогів та дітей до педради). листопад вихователь-методист
Протокол Визначаємо рівень сформованості ігрової компетенції у дітей дошкільного віку. лютий вихователь-методист, практичний психолог
Діаграми Соціально-психологічна та емоційно-вольова готовність старших дошкільників до навчання в школі. квітень практичний психолог

РОЗДІЛ 3.

РОБОТА МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ.

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Картотека 1. Вести облік публікацій, методичних рекомендацій для консультативної допомоги педагогам протягом року вихователь-методист
Картотека 2. Поповнити методичний кабінет науково-методичною літератури протягом року завідувач
Друкований матеріал План роботи «Щоденник здоров’я» 3. Підготувати до друку напрацьований матеріал з формування соціально-комунікативних умінь у старших дошкільників у процесі театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. 3.1. Підготувати планування Днів здоров’я в групах дошкільного віку. 3.2. Підготувати план роботи КДНЗ «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація». 3.3. Продовжити працювати педагогам старших груп (№5, №6) з «Щоденниками здоров’я» як формами організації спільної діяльності батьків та педагогів. протягом року вересень грудень протягом року вихователь-методист, музичний керівник, вихователі старших груп вихователь-методист вихователь-методист вихователі груп №5, №6
Пам’ятка Виготовлення пам’яток для вихователів: · Вимоги до оформлення куточка дитячої книжки; · Використання методів та прийомів на занятті з художньої літератури. · Плекаймо ввічливість (методи і прийоми роботи з дітьми); · Абетка постановки звуків. вересень жовтень січень березень вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист
Стенди Виготовлення стендів, осередків: · Театралізована діяльність на ігровому майданчику ДНЗ у різні сезони року; · Виготовлення стенду « Творчий педагог – творчі діти»; · Оновлення стенду «Малі олімпійські ігри»; · Оформлення кімнати «Чарівний світ казок для слухняних діточок» протягом року вересень жовтень жовтень вихователі всіх груп творча група вихователь-методист творча група
Конкурс Огляд-конкурс Огляд-конкурс Виставка наочного та дидактичного матеріалу Конкурс Організація та проведення оглядів-конкурсів: · Ландшафтний дизайн групових майданчиків; · Готовність груп до нового навчального року; · Кращій етнографічний куточок для вихованців; · В гармонії зі світом нехай живуть всі діти (валеологія) · Відкриваємо таємниці Сонячної системи вересень вересень жовтень листопад грудень завідувач вихователь-методист завідувач, вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист, творча група
Музична розвага Спортивні змагання Акція «Голуб миру» Музичні вітання Туристичний похід Спортивні змагання Майстер –шеф Випуск газети Дошколярик Інтегровані заняття Заняття з валеології Музична розвага Випуск газети Дошколярик Сніданок при свічках Вечір поезії «Тарасовими шляхами» Стенд «Казка може вчити, як на світі жити» Розвага Трудовий десант, екологічний квест Екскурсія Парад української вишиванки Проведення тематичних днів: · 1 вересня – День знань; · 10 вересня – День фізичної культури і спорту України; · 21 вересня –Міжнародний день миру; · 27 вересня – Усеукраїнський день дошкілля, · 27 вересня усесвітній день туризму · 14 жовтня -День українського козацтва. День захисника України; · 16 жовтня – Усесвітній день здорового харчування; · 9 листопада – День української писемності та мови; · 21 листопада - День Гідності та Свободи; · З грудня – Міжнародний день інвалідів; · 19 грудня – День Святого Миколая; · 22 січня – День Соборності України; · 14 лютого – День усіх закоханих; · 14 березня – День народження Тараса Шевченка: · 27 березня – Міжнародний день театру; · 1 квітня – День сміху; · 22 квітня – Міжнародний день Землі; · 8 травня – День пам’яті та примирення: · 15 травня – День вишиванки. вересень вересень вересень вересень вересень жовтень жовтень листопад листопад грудень грудень січень лютий березень березень квітень квітень травень травень музичний керівник вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп музичний керівник вихователь-методист вихователі всіх вікових груп завідувач, вихователь-методист творча група вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп музичний керівник творча група завідувач, музичний керівник вихователі всіх вікових груп вихователь-методист музичний керівник вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп
Музична розвага Педагогічний ярмарок Конкурс відкритих заходів Інтегровані заняття Евакуація Спортивні змагання «Перші кроки» Проведення тематичних тижнів: · Тиждень української родини; · Педагогічний тиждень присвячений Дню дошкілля; · Тиждень знань основ з безпеки життєдіяльно-сті · Тиждень правових знань: · Тиждень безпеки дитини. · Тиждень здоров’я вересень вересень листопад, квітень жовтень, грудень квітнень квітень музичний керівник вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист практичний психолог вихователь-методист музичний керівник
Виставка Виставка Виставка Виставка Виставка наочного та дидактичного матеріалу Організація виставок дитячих робіт та педагогів: · Життя – це не ті дні, що пройшли, а ті – що запам'ятались» · «Що нам осінь принесла» · Зимовий вернісаж новорічно-різдвяних композицій; · Мій педагогічний досвід ( виставка узагальнених матеріалів педагога, що атестуються); · Великодній моріжок. · Калейдоскоп педагогічних ідей вересень жовтень січень лютий протягом року вихователі всіх вікових груп творча група творча група Гололобова О.А. вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп
Тест Рефлексивна анкета Тест Тест для самодіагно-стики Анкетування педагогів: · Ігрова діяльність; · Гра – дитина – дорослий. · Організуємо прогулянку для дошкільників · Літній оздоровчий період у дошкільному заклавді. вересень жовтень грудень травень вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист
Музична розвага Музична казка для малят Туристичний похід Музичні вистави Музичнаі розваги Екологічна розвага Музичні розваги Евакуація дітей та дорослих Екологічне свято Спортивне свято Проведення свят та розваг: · День сім’ї; · Правила дорожнього руху знай та поважай! · Туристичний похід «Мандруємо рідним краєм»; · Свята в групах №1, №3, №4, №5, №6 відповідно до осінньої сезонності; · Свята в усіх групах відповідно до зимової сезонності; · Екологічне свято «Ялиночка, прощавай!»; · Свята в групах №1, №3, №4, №5, №6 відповідно до весняної сезонності; · Щоб не трапилось біди, бережи себе завжди! · День Землі · Екологічний квест для старших дошкільників · Спортивне свято «Перші кроки» вересень вересень жовтень жовтень - листопад грудень січень березень квітень квітень квітень музкерівник вихователь-методист музкерівник музкерівник музкерівник вихователь-методист музкерівник вихователь-методист

РОЗДІЛ 4

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА

4.1.Взаємодія з батьками

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Анкетуванні і опитування 1. Які ви батьки? 2. Як виконуються правила дорожнього руху в вашій сім’ї? 3. Моральні цінності в сім'ї. 4. Вимоги в вихованні кожного члена родини повинні бути єдині. 5. Виявлення рівня батьківської задоволеності від співпраці родини і дитячого садка. грудень вересень травень вихователь-методист вихователь-методист
Загальні батьківські збори Групові батьківські збори Батьківський клуб Конференція 1.Тиждень сім’ї з 17.09.2018 по 21. 09.2018 загальні батьківські збори «Добре тим, хто вміє дружити». Завдання співпраці КДНЗ і родини на 2018 – 2019 навчальний рік». 2. «Літо – чудова пора для оздоровдення малят» (підготовка до літнього оздоровлення та підсумки роботи за рік) Загальні групові батьківські збори на теми: 1.Адаптація малюків до умов дошкільного закладу. Особливості розвитку, психолого-вікова характеристика з - го року життя; 2.Дорослі, діти, гра. Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку. Виставка дидактичного матеріалу з сенсорного виховання з показом ігрової діяльності ; 3.Ростемо здоровими і розумними. Профілактика застудних захворювань. Нетрадиційні методи оздоровлення малюків у дитячому садку. Показові заходи «Малятко-здоров’ятко». 1.Ознайомлення з завданням навчання і виховання дітей відповідно до програмних вимог програми «Українське дошкілля». Особливості психологічного і фізичного розвитку малят 4 – го року життя. 2.У чому мудрість батьківської любові? Щастя коли тебе розуміють. Право дитини на щастя. 3.Книга і картинка в житті дитини. Значення художньої літератури для розвитку мовлення і виховання дітей. 1.Виховуємо компетентну дитину. Створення умов вдома для розвитку творчих здібностей дитини. 2.Охорона життя і здоров’я дитини. Формування знань про основи безпеки життєдіяльності. 3.Правову культуру – старшим дошкільникам. 1.Розумове виховання і навчання через ігрову діяльність. 2.Навчання через казку. Виставка художньої літератури морально-етичного змісту. 3.Соціальна готовність дитини до навчання у школі. Правову культуру – старшим дошкільникам. Засідання батьківського комітету дитячого садка. Обговорення плану роботи на рік. Засідання в клубі «Співдружність» на тему: 1.Роль дорослого в дитячій грі; 2.Психічне здоров'я дітей: розвиваємо емоційний інтелект; 3. Дошкільник на порозі школи Конференція для батьків першокласників з вчителями початкової школи на тему: «Перехід від дитячого садка до школи – відповідальний період в житті дитини і батьків». вересень травень вересень грудень березень вересень грудень березень вересень грудень березень вересень грудень березень протягом року листопад січень квітень квітень завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, медична сестра завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, медична сестра вихователі групи раннього віку вихователі групи раннього віку вихователі групи раннього віку вихователі молодших груп вихователі молодших груп вихователі молодших груп вихователі молодших груп вихователі молодших груп вихователі молодших груп вихователі старших груп вихователі старших груп вихователі старших груп завідувач завідувач завідувач завідувач практичний психолог
Проектна діяльність разом з батьками 1. Робота над освітніми і творчими проектами разом з дітьми. 2. Дні відкритих дверей. Залучення батьків до участі в підготовці та проведенні осінніх. Зимових та весняних свят та розваг. 3. Участь у виставках, конкурсах та вернісажах дитячих робіт: · Життя – це не ті дні, що пройшли, а ті – що запам'ятались; · Що нам осінь принесла; · Правила руху в нашій країні для пішоходів усюди єдині; · Голуб миру; · Книжка власноруч; · Права дитини в малюнках батьків; · Зимова казка; · Великодній моріжок. протягом року протягом року вересень жовтень вересень вересень листопад грудень січень квітень вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп
Наочна педагогічна пропаганда 1. Інформаційні стенди в групах з матеріалами на різну тематику; 2. Випуск газети «Дошколярик» з висвітленням різноманітних проблем; 3. Сайт дошкільного навчального закладу з цікавими порадами з виховання дошкільнят; 4. Партнерська взаємодія членів родини з педагогами в організації проведення ігор, занять, прогулянок тощо. протягом року протягом року протягом року протягом року вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп вихователі всіх вікових груп
Пам’ятки для батьків 1. Виховуємо в дітях добро; 2.Розвиваємо асоціативне мислення; 3.Казки вберігають від біди. жовтень січень березень вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист
Інтернет – онлайн - консультації для батьків 1. Сучасна дитина у світі казки. Або невже покоління Z не читатиме? 2. Дислалія: причини, прояви, шляхи подолання. 3. Культивуємо спілкування без тиску.; 4. Як підтримати здоров’я навесні; жовтень грудень березень травень вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист вихователь-методист
Допомога батьків 1. Організація і допомога у проведенні заходів (екскурсій, походів); 2. Спонсорство; 3. Участь у благоустрої дитячого садка. протягом року протягом року протягом року завідувач завідувач завідувач

4.2. Взаємодія зі школою.

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Тренінг Урочиста лінійка Обмін думками Екскурсія, презентації Круглий стіл у рамках секційного засідання тематичної конференції Колективний Перегляд Педагогічне читання Семінар-практикум Круглий стіл Тренінг для педагогів та батьків Екскурсії, концерти, змагання Просвітницька робота з батьками Діагностування Педагогічна рада Моніторинг 1. Вікові особливості розвитку дитини старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. 2. Участь вихованців в урочистих подіях на честь свята «1 вересня – День знань» у ЗОШ №4. 3.Завдання програми розвитку дітей дошкільного віку та початкових класів школи за Базовим компонентом дошкільної освіти і Державним стандартом початкової освіти. компонентів шкільної готовності дітей. 4.Взаємовідвідування з метою ознайомлення з розвивальним середовищем обох ланок освіти(ознайомлення з приміщеннями класу, територією школи). 5. Найважливіші аспекти наступності дошкільної та початкової школи в Україні. 6. Взаємне відвідування заходів з наступним обговоренням: різні види та форми організаційної діяльності старших дошкільників та уроків у 1 класі (не менше, ніж тричі за рік). 7.Інновації в освітньому процесі зі старшими дошкільниками та молодшими школярами. 8. Методи розвитку пізнавальної (мовленнєвої, рухової та ін.) активності дітей старшого дошкільного віку. 9. Обговорення з вихователями КДНЗ та вчителями початкових класів питання «Психолого – педагогічне забезпечення розвивального середовища для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку». 10.Провідний тип діяльності старшого дошкільника та молодшого школяра. 11. Спільне проведення заходів з участю учасників педагогічного процесу обох ланок освіти: днів відкритих дверей в школі та дошкільному закладі; відвідування свят у школі (День знань, Свято букваря, Останнього дзвоника); участь учителів у заняттях з дітьми старшого дошкільного віку; організація спільних концертів, спортивних змагань; ремонт і виготовлення іграшок дітьми тощо. 12. Створення та діяльність «Школи для батьків майбутнього першокласника». Участь учителів у зборах для батьків дітей старшого дошкільного віку. 13.Моніторинг готовності та адаптації дітей до школи (спільна діяльність педагогів та практичних психологів). 14. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою як фактор якості освіти. 15. Спостереження та аналіз успішності дітей початкової школи – колишніх вихованців дошкільного навчального закладу. вересень вересень листопад протягом року протягом року протягом року жовтень квітень-травень квітень протягом року протягом року протягом року квітень-травень травень протягом року завідувач, директор школи, завуч, вихователь-методист, вихователь-методист, вихователь старшої групи вчитель початкових класів вчителі початкових класів, вихователі старших груп завуч, вчителя початкових класів вчителя початкових класів, вихователі старших груп вихователь-методист, завуч вихователі старших груп вчителі початкових класів, практичний психолог вихователі старших груп вчителя початкових класів вчителя початкових класів педагоги, практичні психологи Завуч, завідувач, педагоги, практичні психологи Практичний психолог, вихователь-методист

РОЗДІЛ 6

ВИВЧЕННЯ СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Форма проведення Тема та зміст заходу Термін проведення Відповідальні особи Примітки
Підсумковий контроль Готовність до новогонавчального року. вересень завідувач, вихователь-методист старша медсестра
Оперативний контроль Моделювання комфортного предметно-розвивального середовища. вересень вихователь-методист
Оперативний контроль Стан обстеження звукової культури мовлення дітей та планування індивідуальної корекції. вересень вихователь-методист
Оперативний контроль Стан роботи педагогів щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху, вмінь дотримуватися правил безпечної поведінки. вересень вихователь-методист
Тематичний контроль Аналіз ігрової діяльності дітей в різних режимних моментах. вересень вихователь-методист, завідувач, практичний психолог
Попереджу – вальний контроль Стан ведення ділової документації вихователів, практичного психолога, музичного керівника. жовтень вихователь-методист
Вибірковий контроль Вивчення принципів взаємин між педагогами і дітьми: соціальний захист дитинства. жовтень вихователь-методист
Систематичний контроль Медико-педагогічний контроль занять з фізкультури. протягом року вихователь - методист старша медсестра
Вибірковий контроль Організація прийому дітей в ясельній групі (адаптація дітей). жовтень вихователь - методист старша медсестра
Оперативний контроль Створення в групах умов для самостійної художньої діяльності дітей. жовтень вихователь-методист
Оперативний контроль Готовність педагогів до прогулянки жовтень вихователь-методист
Фронтальний контроль Якість проведення освітньо-виховного процесу в середній групі №1 листопад завідувач, вихователь-методист, вихователі
Систематичний контроль Планування самоосвіти. протягом року вихователь-методист
Оперативний контроль Наявність нестандартного обладнання для проведення загартування. листопад вихователь-методист, медична сестра
Оперативний контроль Наявність наочного та дидактичного матеріалу з розділу програми «Театралізована діяльність». листопад вихователь-методист
Тематичний контроль Стан організації театралізованої діяльності в дошкільному закладі (до педради). листопад вихователь-методист, завідувач, творча група
Оперативний контроль Наявність дидактичного та наочного матеріалів з валеології. листопад вихователь-методист, творча група
Оглядовий контроль Перевірка стану роботи педагогічного колективу з охорони життя та здоров’я дошкільників. грудень вихователь-методист, медична сестра
Оперативний контроль Форми роботи з дітьми щодо підготовки до новорічних та різдвяних свят. Безпека життєдіяльності під час проведення свят. грудень вихователь-методист
Оперативний контроль Рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей. січень вихователь-методист
Вибірковий контроль Результативність роботи вихователів, які отримали курсову підготовку. січень вихователь-методист
Оперативний контроль Підготовка вихователів до робочого дня. лютий вихователь-методист
Оперативний контроль Наявність дидактичного та наочного матеріалівз розділу програми «Природа Космосу». лютий вихователь-методист, творча група
Оперативний контроль Рівень проведення батьківських зборів. березень вихователь-методист
Оперативний контроль Проведення Днів здоров’я, піших переходів. березень вихователь-методист
Вибірковий контроль Аналіз культурно-гігієнічних навичок під час умивання. березень вихователь-методист
Порівняльний контроль Форми роботи з дітьми щодо підготовки до Великодніх свят. березень-квітень вихователь-методист
Порівняльний контроль Аналіз сформованності навичок вобразотворчій діяльності в дітей старших груп. квітень вихователь-методист
Підсумковий контроль Аналіз соціально-психологічної та емоційно-вольової готовності старших дошкільників до навчання у школі. квітень практичний психолог
Оперативний контроль Стани роботи старшої групи №6 з розв'язання завдань трудового виховання. травень вихователь-методист
Підсумковий контроль Рівень знань, умінь та навичок старших дошкільників. травень вихователь-методист
Оперативний контроль Підготовка до літнього оздоровлення. травень вихователь-методист

Кiлькiсть переглядiв: 688

Коментарi